• Livrăm produsele oriunde în țară
  • Mașini frigorifice pentru transportul produselor fresh
  • Alegem cu grijă cele mai bune produse
  • Cea mai variată gamă de produse din Mega
  • Avem magazinul online deschis 24/7
  • Quick shop
  • Liste  
: In aceasta perioada, pentru a limita cat mai mult contactul intre curieri si dvs. am eliminat plata cu cash, la livrare. Pentru comenzile plasate din Supermarket Online se poate plati numai online, cu card.  

Cele mai cunoscute retete pe baza de cartofi si beneficiile lor

Sosit in Europa in secolul al XVI-lea, pe vasele conchistadorilor spanioli intorsi din Peru, cartoful si-a inceput existenta drept o adevarata curiozitate a botanicii. La inceput, gatirea necorespunzatoare, cu tot cu frunze si tulpine, a provocat intoxicatii in masa si a atras o faima negativa asupra misteriosilor tuberculi. Pe masura ce savantii dovedeau tot mai clar beneficiile acestei legume, iar savoarea lor se lasa raspandita in marile orase, cartofii si-au facut loc tot mai mult in camarile bucatarilor europeni. Secolul al XIX-lea i-a adus si pe teritoriul tarii noastre, iar de atunci s-a instalat cu drepturi depline in gastronomia romaneasca. 
 

  • Care sunt cele mai intalnite tipuri de cartofi
  • Ce valori nutritionale are cartoful si ce beneficii ofera
  • Ce retete pe baza de cartofi poti prepara 

Care sunt cele mai intalnite tipuri de cartofi

La nivel mondial sunt cunoscute peste 3000 de specii de cartofi, dar, dintre acestea, doar cateva au primit aprecierea universala din partea gurmanzilor. Unii au o textura mai pufoasa, altii sunt mai tari si se preteaza mai bine pentru fierbere, dar orice tip de cartof este savuros si hranitor, cata vreme este introdus in retetele potrivite. Cele mai bune tipuri de cartofi sunt:

Cartoful rosu: vedeta care completeaza un gratar reusit, alaturi de carne si de salata de legume, cartoful rosu este apreciat pentru textura crocanta, mai ales cand este taiat pai si prajit in ulei incins.

Cartoful alb: cel mai folosit in retetele romanesti, acest cartof cucereste gusturile tuturor cu textura fainoasa, potrivita mai ales pentru piure, salate, supe si preparate la cuptor. 

Cartoful dulce: apreciat pentru potentialul sau nutritiv, acest cartof inseamna un aport important de calciu, acid folic, potasiu si beta-caroten. 

Cartoful mov: exotic si benefic pentru sanatate, acesta aduce o pata de culoare in retetele exclusiviste si are un continut bogat in antioxidanti. 
 

Ce valori nutritionale are cartoful si ce beneficii ofera

Cea mai raspandita impresie in privinta cartofului este aceea a unui aliment mult prea bogat in carbohidrati si incompatibil cu o dieta echilibrata. În realitate, aceasta leguma ofera o bogatie de vitamine si de minerale, nu doar utile, ci chiar necesare intr-un regim alimentar cu adevarat echilibrat. Printre acestea se numara glucidele, calciul, fierul, fosforul, potasiul, zincul, magneziul, sodiul, acidul folic, niacina, vitaminele A, C si B6. Valorile nutritionale valabile pentru o cantitate de 100 g de cartofi sunt urmatoarele:

⦁    energie: 70 kcal;
⦁    proteine: 1,6 g;
⦁    fibre: 2,4 g;
⦁    carbohidrati: 15,7 g.
 

Ce retete pe baza de cartofi poti prepara

Daca piureul, salata orientala sau cartofii prajiti nu mai au secrete pentru tine, poti oricand sa-ti deschizi orizonturile si catre alte preparate. Cu putina rabdare si cu o diversitate mai mare a ingredientelor, te vei bucura de feluri de mancare consistente si gustoase. 

Reteta cartofi gratinati

Ideala pentru momentele in care se iveste o vizita din scurt, aceasta reteta combina in mod admirabil simplitatea pregatirii cu savoarea rezultatului final. 

Ingrediente:

⦁    opt cartofi albi;
⦁    jumatate de pachet de unt;
⦁    250 g de mascarpone;
⦁    o jumatate de ceasca de iaurt;
⦁    8 catei de usturoi;
⦁    cimbru;
⦁    sare si piper dupa gust.
 

Preparare:

Spala cartofii si fierbe-i in coaja cu putina sare;
Curata-i, apoi taie-i rondele;
Topeste untul la foc mic si toarna-l peste cartofi;
Da cartofii la cuptor pentru 30 de minute;
Alcatuieste un amestc din usturoi, iaurt si mascarpone;
Scoate cartofii de la cuptor si toarna peste ei amestecul obtinut;
Presara patrunjelul proaspat peste cartofi.
 

Reteta de cartofi umpluti cu ciuperci

Un pranz consistent, dar lejer, ar trebui sa arate exact asa. Din fericire, vei putea prepara rapid aceasta reteta, doar cu ce ai la indemana in frigider. 

Ingrediente:

⦁    cinci cartofi rosii;
⦁    200 g de ciuperci;
⦁    un ou;
⦁    un ardei gras;
⦁    o rosie;
⦁    ceapa verde;
⦁    patrunjel;
⦁    o ceasca de suc de rosii;
⦁    o cana cu apa;
⦁    sare si piper, dupa gust.
 

Preparare:

Fierbe cartofii timp de 30 de minute, apoi decojeste-i si taie-i jumatati;
Scoate miezul cartofilor cu ajutorul unei linguri;
Taie marunt ceapa si caleste-o in tigaie;
Adauga ciupercile, rosia decojita, patrunjelul si miezul eliminat, apoi amesteca;
Adauga oul si continua sa amesteci pana la omogenizare;
Umple jumatatile de cartofi cu amestecul din tigaie si asaza-le intr-o tava;
Adauga cana de apa si da compozitia la cuptor pentru 30 de minute;
La final, presara patrunjelul peste preparatul scos de la cuptor. 
 

Reteta sufleu de cartofi cu spanac

Dintr-o asemenea combinatie de ingrediente nu ar putea rezulta decat ceva gustos si sanatos, ideal pentru un brunch

Ingrediente:

⦁    sase cartofi albi;
⦁    500 g de spanac congelat;
⦁    doua cepe rosii;
⦁    doi catei de usturoi;
⦁    sase ciuperci;
⦁    cinci oua;
⦁    sare si piper, dupa gust.
 

Preparare:

Fierbe cartofii timp de 30 de minute, iar in acest timp toaca usturoiul si taie ceapa marunt;
Caleste ceapa;
Taie ciupercile in jumatati si adauga-le peste ceapa;
Curata cartofii si taie-i cubulete;
Adauga bucatile de cartofi la ceapa si ciuperci;
Caleste separat usturoiul, la care vei adauga spanacul;
Bate ouale cu mixerul si toarna-le peste spanacul cu usturoi;
Combina amestecul pe baza de cartofi cu cel pe baza de spanac si toarna-l intr-o tava de copt;
Mentine amestecul la cuptor timp de 30 de minute.
 

Reteta chiftelute din cartofi

O dieta vegetariana nu trebuie sa excluda micile placeri, asa ca unul dintre cei mai buni inlocuitori ai carnii este cartoful. 

Ingrediente:

⦁    sase cartofi albi;
⦁    doi morcovi;
⦁    patru catei de usturoi;
⦁    cinci linguri de malai;
⦁    trei linguri de gris;
⦁    marar;
⦁    sare si piper, dupa gust.
 

Preparare:

Fierbe cartofii, alaturi de morcovi;
Amesteca mararul, sarea si piperul;
Piseaza cartofii si morcovii, alaturi de marar, sare si piper;
Adauga malaiul si grisul, pentru consistenta;
Modeleaza compozitia in forma de bilute;
Prajeste bilutele in tigaie.
 

Reteta salata de cartofi

Inspirata de obiceiurile culinare scandinave, aceasta reteta este ideala pentru zilele de iarna, in care organismul are nevoie de rezerve suplimentare de energie. 
 

Ingrediente: 

⦁    zece cartofi rosii;
⦁    o cana de maioneza;
⦁    o ceasca de smantana dulce;
⦁    cinci oua fierte, tocate;
⦁    un castravete murat;
⦁    o legatura de telina;
⦁    o ceapa rosie;
⦁    doi ardei grasi;
⦁    zahar, sare si piper, dupa gust.
 

Preparare

Fierbe cartofii timp de 15 minute;
Amesteca maioneza cu smantana, apoi toaca marunt castravetele si adauga-l in compozitie;
Adauga zaharul, sarea si piperul;
Toaca ardeiul gras si ceapa, la care vei adauga telina, apoi adauga-le compozitiei;
Taie cartofii cubulete si combina-i cu amestecul deja preparat.

Cu sfaturile de mai sus, cu siguranta vei obtine retete de cartofi de-a dreptul irezistibile. Urmeaza instructiunile intocmai si pofteste-i la masa mai ales pe cei care inca nu au descoperit toate beneficiile acestei legume.

Credit foto: Shutterstock
 

Adauga in lista
Momentan nu ai o lista de cumparaturi creata. Apasa pe butonul de mai jos pentru a crea una.
Acest produs se afla deja in aceasta lista.
Produs adaugat in lista