Fructele goji: Cum le consumam si ce beneficii au pentru sanatate

Fructele goji sunt trecute adesea pe lista celor mai sanatoase alimente, alaturi de avocado, spanac, andive, quinoa sau varza Kale. Bogate in nutrienti si antioxidanti si prezente in salate, deserturi si bauturi, au devenit tot mai apreciate in ultimii ani, insa in China, unde se cultiva comercial, sunt consumate de mii de ani, pentru proprietatile terapeutice.

  1. Provenienta fructelor goji
  2. Tipuri de fructe goji
  3. De unde poti cumpara goji
  4. Valori nutritionale
  5. Beneficiile consumului de fructe goji
  6. Modalitati de consum
  7. Utilizarea in industria cosmetica
  8. Doza recomandata
  9. Contraindicatii ale consumului de goji

Provenienta fructelor goji

Goji este un fruct de padure de culoare rosiatica, originar din Asia, China fiind principala tara unde se cultiva pentru consum. Gustul este dulce-acrisor, iar aspectul asemanator cu cel al stafidelor. In medicina chineza, fructele goji sunt utilizate de mii de ani, pentru imbunatatirea vederii, protejarea ficatului si cresterea longevitatii, dar in China le intalnim si in preparate precum orezul, diferite supe, sau un anumit tip de vin.

Tipuri de fructe goji

Exista doua varietati de goji: goji tibetan, destinat consumului si goji chinezesc, folosit mai degraba in industria farmaceutica.

Goji tibetan (Lycium barbarum) este un fruct zemos, cu pulpa bogata, dulce si seminte mici, comestibile. Se consuma mai ales uscat si este plin de nutrienti.

Goji chinezesc (Lycium chinense) are mai putina pulpa, gust amarui, seminte mai mari si este utilizat mai degraba industrial, decat pentru consumul propriu.

De unde poti cumpara goji

Poti cumpara goji uscat, simplu, sau amestecuri de fructe goji, merisor si agrise, pe care le gasesti online sau la raft. A nu se confunda cu catina de gard sau gardurarita (Lycium halimifolium), o planta asemanatoare, intalnita in tara noastra, al carei fruct poate fi insa toxic, daca este consumat in cantitati mari.

Valori nutritionale

Principalul motiv pentru care fructele goji au fost incluse pe lista superalimentelor il reprezinta antioxidantii, mai ales carotenoidele (beta-caroten si zeaxantina), cu beneficii asupra sanatatii ochilor, dar goji contine un numar mare de substante nutritive: continut bogat de vitamina A, vitamina C, complexul de vitamina B, proteine, fibre, fier, calciu, magneziu, potasiu, seleniu si aminoacizi.

Fructele goji au un continut de beta-caroten mai mare decat al morcovilor si contin mai mult fier decat soia si spanacul.

 

Beneficiile consumului de fructe goji

Bogate in vitamina C, fructele goji pot fi consumate pentru imbunatatirea functiei sistemului imunitar;

Antioxidantii pe care fructele goji ii contin din plin protejeaza organismul in fata stresului oxidativ

Datorita continutului bogat de beta-caroten, consumul de goji poate contribui la mentinerea sanatatii pielii;

Fructele goji ajuta persoanele aflate la dieta sa piarda in greutate mai usor, un sfert de ceasca continand aproximativ 90 de calorii.

 

Modalitati de consum

In medicina chineza, fructele goji sunt consumate crude sau sub forma de ceai, dar ele pot fi incluse si in retetele diferitelor preparate: supe, orez, salate, sucuri din fructe, cereale cu lapte, iaurt, cozonac, torturi, clatite sau inghetata. De multe ori, fructele sunt rehidratate intr-un pahar cu apa, inainte de consum, dar in combinatie cu iaurtul, de exemplu, pot fi consumate uscate.

Ceaiul de goji reprezinta o infuzie realizata din aproximativ 30 g de fructe si 250 ml apa fiarta, careia ii poti adauga putina miere, cateva picaturi de lamaie sau o felie de portocala, in functie de preferinte.

Foarte apreciat pentru efectele sale energizante este si sucul organic din goji, in combinatie cu alte fructe (pere, cirese) care poate fi gasit in comert. 

Utilizarea in industria cosmetica

Datorita efectului antioxidant puternic, fructele goji se numara si printre ingredientele produselor cosmetice, in special creme de protectie solara si produse anti-aging.

Hranesc pielea, protejeaza impotriva razelor UV, contribuie la disparitia petelor cauzate de expunerea la soare si grabesc procesul de vindecare in cazul dermatitelor.

Doza recomandata

Doza zilnica recomandata este de 16 g de fructe. In scop terapeutic, cantitatea de fructe goji consumata poate creste pana la 100 g/zi, insa nu mai mult.

Contraindicatii ale consumului de goji

Fructele goji nu sunt recomandate persoanelor care se afla sub tratament cu anticoagulante, celor cu afectiuni renale, femeilor insarcinate si persoanelor cu alergie la polen.

 

Adauga in lista
Adauga in lista
226.53 Lei/Kg
16,99 Lei
Adauga in lista
129.90 Lei/Kg
12,99 Lei
Adauga in lista
Momentan nu ai o lista de cumparaturi creata. Apasa pe butonul de mai jos pentru a crea una.
Acest produs se afla deja in aceasta lista.
Produs adaugat in lista