• Livrăm produsele oriunde în țară
  • Mașini frigorifice pentru transportul produselor fresh
  • Alegem cu grijă cele mai bune produse
  • Cea mai variată gamă de produse din Mega
  • Avem magazinul online deschis 24/7
  • Quick shop
  • Liste  
: In aceasta perioada, pentru a limita cat mai mult contactul intre curieri si dvs. am eliminat plata cu cash, la livrare. Pentru comenzile plasate din Supermarket Online se poate plati numai online, cu card.  

Tapioca - ce este, care sunt beneficiile si cum poti gati cele mai inspirate retete

Pasionatii de experiente culinare delicioase vor incerca intotdeauna sa aduca ceva nou in bucataria lor. Daca nu mai ai inspiratie si nu stii ce sa mai incerci, iti propunem un produs gustos si simplu, in acelasi timp: tapioca - un extract de amidon, venit de peste mari si tari, tocmai din America de Sud, gata sa aduca doza de nutrienti sanatosi necesara preparatelor din farfuria ta. Despre el discutam chiar in acest articol. 

⦁    Ce este tapioca si de unde o poti cumpara
⦁    Cum se prepara budinca de tapioca 
⦁    Cele mai inspirate idei de retete cu tapioca 
⦁    De ce ar trebui sa consumi tapioca

 

Ce este tapioca si de unde o poti cumpara

Ii poti spune cassava, madioca, yuca, kappa sau - cea mai cunoscuta denumire - „manioc”. Este un arbust tropical cu radacini ingrosate sub forma de tuberculi, din care se obtine aceasta substanta fainoasa, numita „tapioca” - un fel de pasta de manioc.

In prezent, arbustul este cultivat in nenumarate zone din Africa, Asia si America de Sud. Datorita compozitiei bogate in amidon, maniocul este numit si „cartoful continentului negru”, fiind considerat un aliment de baza, plasandu-se pe locul al treilea ca sursa de hrana si aport de calorii, dupa orez si porumb. Pasta care se obtine din procesarea lui este denumita tapioca si este comercializata sub forma de: 

⦁    fulgi;
⦁    perle; 
⦁    faina. 
 

Pastrandu-si aceleasi proprietati ca arbustul din care este facuta, tapioca a devenit cunoscuta mai ales datorita faptului ca nu contine gluten. Conform unui articol publicat de Medical News Today, 150 g de perle tapioca (aproximativ o cana) inseamna: 1,5 mg Omega-3, 3 mg Omega-6, fier, calciu, mangan, vitamina B6 si 0% grasimi saturate si acizi grasi. Astfel, acest produs este deosebit de hranitor, 100 g de tapioca oferind 9% din necesarul de fier pe care este recomandat sa il consumam zilnic. De asemenea, este ideal pentru persoanele care au intoleranta la gluten, faina de tapioca putand fi folosita cu succes in retete ca inlocuitor al fainii clasice. 

Asadar, daca esti interesat sa adaugi in meniul tau acest aliment exotic, il poti gasi sub forma de perle, fulgi sau faina in supermarketurile Mega Image la categoria produselor cu profil bio. Pretul acestui produs poate varia de la 10 la aproximativ 20 de lei pentru 1 kg. Produsele similare certificate pot costa mai mult, ajungand la aproximativ 50 de lei/kg. In continuare iti oferim cateva retete care te-ar putea inspira. 
 

Cum se prepara budinca de tapioca

Budinca de tapioca este una dintre cele mai cunoscute retete. Iar asta se datoreaza atat gustului ei delicios, cat si simplitatii si usurintei cu care poate fi preparata. Cu acest desert iti poti insenina orice dimineata, budinca fiind ideala pentru un mic-dejun reusit. Asa ca, daca te-ai plictisit de banalele cereale cu lapte, le poti inlocui cu aceasta reteta. 

Ingrediente:

⦁    ½ cana de perle de tapioca;
⦁    3 cani de lapte de cocos; 
⦁    ½ ceasca zahar brun;
⦁    1 pastaie de vanilie;
⦁    150 g fulgi de cocos. 
 

Mod de preparare:

In jumatate de cana de apa rece sau de lapte de cocos inmoaie, pentru aproximativ 60 de minute, perlele de tapioca. Daca vrei sa pregatesti reteta mai repede, poti sa le fierbi in loc sa le lasi sa se inmoaie. Sunt corecte ambele variante, singurele diferente sunt ca prin fierbere tapioca va pierde mai multe proprietati nutritive decat daca alegi sa o lasi la inmuiat si textura va fi diferita. Merita, insa, sa incerci ambele variante si sa vezi care iti place mai mult. 

Dupa ce perlele de tapioca au stat in apa/lapte cele 60 de minute, intr-o cratita potrivit de mare,  preferabil cu fund antiaderent, pune la foc mediu laptele, zaharul si tapioca si lasa-le sa fiarba timp de 25-30 de minute. Daca vrei ca perlele sa nu se lipeasca de fundul cratitei sau sa formeze cocoloase, trebuie sa amesteci incet si continuu, cat timp budinca fierbe la foc mediu. Inainte cu 5 minute de a lua cratita de pe aragaz, adauga si pastaia de vanilie. Cand este gata, lasa budinca sa se raceasca si adauga peste ea fulgii de cocos sau scortisoara. Daca aceasta reteta iti este pe plac, poti incerca si budinca de tapioca cu fructe. 
 

Budinca de tapioca cu fructe

Daca vrei sa dai un plus de savoare retetei clasice de budinca, poti incerca urmatorul preparat. Este mai consistent si, datorita fructelor, iti da libertatea sa il asezonezi cu aromele tale preferate: mango, fructe de padure, capsune, banane, piersici sau orice alt fruct care te atrage. 

Ingrediente:

⦁    1 cana de perle de tapioca;
⦁    6 cani de lapte de migdale; 
⦁    ½ ceasca zahar brun;
⦁    1 esenta de vanilie;
⦁    1 mango taiat cubulete;
⦁    250 g fructe congelate. 
 

Mod de preparare:

In jumatate de cana cu lapte de migdale inmoaie, pentru aproximativ 60 de minute, perlele de tapioca. Adauga apoi restul de lapte, zaharul brun si pune compozitia sa fiarba la foc mic pana cand perlele devin transparente. Cat timp fierbe, amesteca budinca permanent, astfel incat sa nu se formeze cocoloase si sa nu se lipeasca de fundul cratitei. Cand observi ca perlele de tapioca au fiert si budinca are o consistenta potrivita, opreste focul si lasa preparatul la racit, timp de 10 minute. Inainte de a fi servita, adauga peste budinca fructele si bucatile de mango si amesteca usor, astfel incat sa nu se sfarame prea mult. Acum desertul tau este gata si poate fi savurat impreuna cu cei dragi. 
 

Cele mai inspirate idei de retete cu tapioca

Daca te gandesti ca tapioca poate fi asociata numai cu deserturi sau salate, vei fi surprins sa descoperi ca exista si alte preparate, cum sunt supa, piftia vegetariana si clatitele, pe care ti le prezentam in randurile urmatoare.

Reteta de piftie vegetariana din tapioca

Reteta de piftie vegetariana din tapioca

Ingrediente: 

⦁    ½  cana perle de tapioca;
⦁    3 cesti de apa;
⦁    100 g cuburi de soia;
⦁    2 morcovi;
⦁    1 telina;
⦁    2 cepe mici;
⦁    4 catei de usturoi;
⦁    1 radacina patrunjel;
⦁    foi de dafin;
⦁    boabe de piper;
⦁    coriandru, chimen, cimbru, rozmarin, tarhon.
 

Mod de preparare: 

In primul rand, pune la inmuiat perlele de tapioca pentru 45 de minute. In acest timp, separat, pregateste supa de legume, punand la fiert, pentru 30 de minute, morcovul, telina, radacina de patrunjel, cepele, foile de dafin, boabele de piper si sarea. Dupa ce legumele au fiert, strecoara-le, taie-le marunt, iar zeama pune-o intr-un alt recipient.

Separat, poti fierbe bucatile de soia impreuna cu sarea, foile de dafin, condimentele aromate si cativa catei de usturoi. Dupa ce au fiert, scoate bucatile de soia si asaza-le in boluri mici, alaturi de legumele din supa, pe care le-ai taiat marunt. Poti adauga si cateva felii de gogosar, ardei sau masline.

Dupa ce ai pregatit bolurile, adauga in supa preparata mai devreme perlele de tapioca si lasa-le sa fiarba timp de 45 de minute, pana cand bobitele devin translucide si se topesc. La final, adauga 3-4 catei de usturoi si o lingura de unt, astfel incat sa obtii o crema gelatinoasa, ca de piftie. Dupa ce opresti focul, scoate usturoiul si toarna supa ramasa peste bolurile in care ai pus bucatile de soia. Cand este gata, lasa piftia sa se raceasca, sa se intareasca si savureaz-o cu mamaliguta calda.
 

Reteta de supa de rosii cu tapioca

Daca iti plac supele de rosii, dar vrei sa incerci ceva diferit de variantele clasice, aceasta reteta cu siguranta nu te va dezamagi. 

Ingrediente: 

⦁    5 linguri tapioca;
⦁    3 l apa;
⦁    3 cepe;
⦁    4 linguri ulei de masline;
⦁    2 kg rosii;
⦁    3 linguri bulion;
⦁    1 lingurita busuioc uscat. 
 

Mod de preparare:

Inmoaie in jumatate de cana de apa perlele de tapioca pentru aproximativ 60 de minute. In timpul acesta poti pregati rosiile pentru supa. Intr-o tigaie potrivita caleste ceapa si rosiile, condimenteaza-le cu sare si piper, apoi adauga apa si bulionul. Lasa totul sa fiarba 20 de minute, apoi paseaza compozitia cu ajutorul unui blender sau robot de bucatarie. Adauga perlele de tapioca si busuiocul uscat si pune totul la foc. Amesteca permanent, pana in momentul in care supa se ingroasa. Opreste focul si, pentru un plus de savoare, adauga si cateva verdeturi taiate marunt. 
 

Reteta de clatite din tapioca

Asa cum am specificat in randurile anterioare, tapioca poate fi atat sub forma de perle, cat si de faina. Fiind ideala pentru prepararea lipiilor si a clatitelor, faina de tapioca este un ingredient care nu trebuie sa lipseasca din bucataria ta, mai ales atunci cand vrei sa pregatesti deserturi usoare, fara gluten. 

Ingrediente: 

⦁    10 linguri de faina de tapioca;
⦁    6 linguri de faina de porumb;
⦁    200 ml de lapte de migdale;
⦁    2 oua;
⦁    zahar dupa gust;
⦁    ulei. 
 

Mod de preparare:

Amesteca intr-un castron potrivit cele doua tipuri de faina, adaugand putina sare pentru gust. Separat, cu ajutorul unui blender sau mixer, amesteca laptele, ouale, zaharul si o lingura de ulei. Continua sa mixezi, adaugand cu grija cate o lingura de faina, pana cand compozitia incepe sa se ingroase. Cand are consistenta potrivita, lasa aluatul sa se odihneasca timp de un sfert de ora. Apoi, cu ajutorul unui polonic, toarna putina compozitie in tigaie si prajeste clatitele. Le poti umple cu unt de arahide si banane, crema de mascarpone si capsune sau diferite tipuri de dulceata. 
 

De ce ar trebui sa consumi tapioca

Asadar, daca retetele noastre te-au convins sa incerci acest ajutor de nadejde in bucataria fara gluten, iti oferim si cateva motive in plus pentru care merita sa consumi tapioca: 

⦁    este un aliment potrivit in dietele echilibrate datorita nivelului sau foarte scazut de grasimi saturate, colesterol si sodiu;
⦁    contine vitamine din complexul B; 
⦁    are un continut ridicat de fier (15% fier la 100 g tapioca); 
⦁    pe langa fier, contine si alti nutrienti benefici organismului nostru, cum sunt magneziul si calciul;
⦁    este un aliment energizant: o cana contine aproape 45% din cantitatea zilnica recomandata de carbohidrati;
⦁    este o sursa de carbohidrati fara gluten sanatoasa;
⦁    inlocuieste cu succes faina in produsele de patiserie.

Asadar, ce spui, merita incercate retetele? Noi le-am testat si ne-au convins. 

Sursa foto: Shutterstock

Adauga in lista
Momentan nu ai o lista de cumparaturi creata. Apasa pe butonul de mai jos pentru a crea una.
Acest produs se afla deja in aceasta lista.
Produs adaugat in lista